Sara van Gennip schrijft verhalen waarin mensen discussiëren, liefhebben en geloven tegen beter weten in. Af en toe wordt er heel symbolisch een biggetje in geslacht. Na de opleiding tot dramaschrijver aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht filosofeerde Sara verder aan de Universiteit van Tilburg. In 2015 werd ze genomineerd voor de Dioraphte Cementprijs, de VPRO Bagagedrager, de Lowlands Schrijfwedstrijd en won zij de Boekenweekwedstrijd. In 2016 is de toneeltekst GODENZOON uitgegeven bij de Nieuwe Toneelbibliotheek en schrijft Sara o.a. voor Festival Cement en Bellevue Lunch. Bij KASKO gaat ze op zoek naar de zintuiglijkheid van taal en de muzikale verbinding tussen actualiteit en oerverhaal. Tussen 2016 en 2021 werkte Sara bij KASKO o.a. mee aan Welstaat, Requiem voor de IJsselcentrale, Orakel en diverse #werkt opdrachten.
bekijk huidige makers | bekijk oud-makersWat zou er gebeuren als jonge theatermakers de kans kregen om vrijuit te experimenteren op een bijzondere locatie? Dat kun je zien in theaterroute SPRUIT, waar makers van Kameroperahuis de kans krijgen te maken wat ze zelf willen maken. Tijdens de route loop je als bezoeker van de ene naar de andere performance en word je verrast door wat deze talenten in huis hebben.
Wat gebeurt er als jonge theatermakers de kans krijgen om vrijuit te experimenteren op een bijzondere locatie? Dat kun je zien bij de theaterroute SPRUIT. De makers van Kameroperahuis krijgen een week de tijd om korte performances te maken. Aan het eind van deze week presenteren zij het resultaat in de theaterroute SPRUIT. Tijdens een route door het Perrontheater loop je als bezoeker van de ene naar de andere performance en word je verrast door wat deze jonge theatermakers in huis hebben